Thursday, October 20, 2011

Hati Ini

Apabila tibanya masa aku termenung, aku akan mula menyendiri dan memikir apa yang telah aku lakukan dalam hidup aku ini???Dosa??Pahala???Aku pun tak tahu yang mana banyak aku kumpul selama 20 tahun aku hidup di dunia ini. Selama 20 tahun aku hidup aku rasa banyak dosa yang telah aku lakukan. Kenapa semua memandang aku bahawa aku ini budak yang baik???Aku rasa aku terlalu jahat sehingga berlindung di sebali hijabku. Keluarga, kawan, semua menganggap bahawa aku ini budak yang baik. Rasa sedih sentiasa bermain di hatiku. Sedih kerana tidak dapat mengawal diri aku dari melakukan dosa. Dosa yang hanya Allah sahaja yang tahu. Kadangkala aku ingat bahawa apa yang telah aku lakukan adalah dosa dan kadangkala aku lupa sehingga mehanyutkan diriku dengan dosa yang dijanjikan neraka. Setiap orang yang melakukan dosa pasti akan merasa bahangnya api neraka. Betapa dahsyatnya api neraka itu. Ia telah meyala sejak daripada zaman Nabi Adam lagi. Wahai diri ku ini. Tidakkah kau takut akan azab dan seksaan yang sedang menunggumu apabila engkau melakukan dosa???Tidakkah kau takut akan Tuhan yang Maha Kuasa ??yang boleh menurunkan bala padamu pada bila-bila masa atas segala kesalahan yang telah engkau lakukan. Astaghfirullahalazim....Beristighfarlah, bertaubatlah kepada Tuhanmu yang Maha Pengampun lagi Maha Penerima Taubat............

No comments:

Post a Comment