Sunday, May 19, 2013

Hati

Assalammualaikum. Pada malam ni mungkin diselangi dengan rasa yang pernah aku rasakan dulu. Memang pahit tetapi kepahitan aku memang tiada siapa yang tahu. Memang senang nak marah orang...kutuk...maki hamun seseorang sahabat hanya kerana kesilapan kecilnya. Kesilapan aku juga kerana aku tidak ingat kerana terlalu leka menyiapkan proposal yang bakal dihantar pada minggu ni. Aku tak nak mengambil kesempatan kepada kawan yang baik dengan aku hanya disebabkan aku tahu akan kelemahannya. Penat memikir tentang sahabat yang tidak pernah tahu kesalahan dia pada diri aku tetapi hanya ingat akan kesalahanku pada dirinya. Aku tahu kawan dia ramai tetapi janganlah buat aku macam ni. Aku tak ramai kawan pun sebab mereka fikir aku mungkin terlalu tidak berguna. Luahan perasaan tidak berani aku lontarkan pada laman yang memburukkan dia kerana dia masih sahabat aku. Walaupun dia SUMPAH akan benci aku. Aku memang tak layak berkawan dengan dia. Disebabkan kawan, aku tak berani untuk menyakiti hati kawan cuma kadangkala mungkin aku ada kesilapan dalam berbicara dan perlakuan aku memang banyak kelemahannya. Aku rasa lebih elok aku bersendirian daripada menyakiti hati kawan. Aku rela daripada kehilangan kawan. Aku minta maaf dan ampun kepada semua kawan dan sahabat yang mengenali aku. Kenangan aku dengan kawan tak pernah aku lupa. Cuma mungkin kehadiranku tidaklah begitu bermakna, jadi mungkin mereka mudah untuk melupakan aku. Jodoh, pertemua, takdir, semuanya di tangan Tuhan. Aku tahu semuanya mesti ada hikmahnya.Nasihat ku buat kawan. Jangan sesekali hina kawan di hadapannya kerana hati manusia amat susah menahan akan kemarahan dan tomahan yang menyakitkan. Jangan sesekali buat kawan menangis tetapi biarlah anda yang menangis. Sahabat adalah satu ikatan yang paling bahagia pernah aku miliki dan aku miliki sekarang.Jangan jadi macam saya. Ingat ya.....

No comments:

Post a Comment