Thursday, October 14, 2010

Cerita ku pada hari ini.

Hari ni aku berkeputusan utk derma darah. Aku pergi lepas kelas habis. Aku pergi dengan kawan aku. Rasa takut memng yang teramat sangat tapi lau nak ikutkan...bila lagi aku nak menimba pengalaman menderma darah kan???betul tak???Aku sampai kat tempat tu...memang x ramai orang..Ramai yang orang derma darah macam orang sakit lak aku tengok...baring je atas katil.....hehehehe. Aku memang nak derma darah tapi x layak sebab zat besi dalam darah aku kurang...10.2. Aku ingat lagi apa yang tercatat pada borang yang aku isi. Aku x pernah derma darah dan aku tak tahu prosedurnye camne...huhuhuhu.. Masa aku cek darah aku jenis apa aku agak terkejut...darah aku jenis A. Wah!!!!patutlah aku selalu dapat A.Rupa2 nya darah aku jenis A.Hahahahaha...lawak je. Aku yang sepatutmya derma darah dapat ubat penambah zat dalam darah lak. Aku nak tolong pesakit. Aku lak bertukar jadi pesakit. Sekarang aku dah tahu prosedur derma darah. Boleh lah aku derma darah pada masa yang akan datang.Insya-Allah....Mintak2 aku sehat lah time tu. Padan muka aku. Siapa suruh tak makan sayur n buah-buahan banyak2.Hehehehehe....Hari ni aku perasan sesuatu kat dalam kuliah yang aku sedlalu duduk. Budak lelaki tak berapa suka kawan dengan aku..Kawan perempuan aku kat sini pun sikit. Aku terasa agak sedih tapi nak wat camne kan???Orang dah tak sudi kawan.Aku bukanlah seorang yang pandai tarik hati orang untuk berkawan dengan aku.....Aku sedar kekurangan yang ada pada aku. Tapi dalam masa yang sama aku terfikir setiap orang yang dicipta oleh Allah...pasti mempunyai kelebihan masing2..Dan sekarang ni aku tengah mencari kelebihan aku tu.

Wednesday, October 13, 2010

Sahabat Kau Tidak Memahami Aku

Hari ni  aku sedih sebab kawan yang selama ini aku rasakan akan memahami aku, kini aku tahu bahawa dia memang tidak memahami aku.Dan kemungkinan aku juga tidak memahami dia.Dia adalah kawan yang pertama aku kenal semasa pertama kali aku melangkah masuk ke universiti.Tapi hari ni dia lukakan hati aku dan kemungkinan aku juga tidak memahami hati dia.Maafkan aku sahabat.Kerna aku juga tidak memahami hatimu.Kau seorang yang baik dan aku memang x layak menjadi sahabat yang terbaik yang pernah engkau temui.