Wednesday, December 5, 2012

Berteduh pada kasih Yang Satu




Bayu laut meyapa ku,
Keindahan yang indah ciptaan Tuhan,
Pokok yang seiring mengikut angin,
Aku rasa kedamaian.

Senja kian menyapa,
Aku mula merasa tidak selesa,
Berjalan ku pulang,
Ke tempat di mana asalku.

Berjalan,
Aku keseorangan,
Aku resah gelisah,
Dimana kah ku sekarang?
Aku dimana?
Tiada siapa yang dapat mendengar jeritanku.

Aku dimamah kegelapan,
Badan ku rasa sejuk,
Tiada siapa yang ingin membantu,
Manusia kiri dan kanan,
Hanya mentertawakan kebodohanku.

Aku puas berjalan,
Namun tiada tempat yang indah lagi aku temui,
Kini aku dalam kesesatan,
Mancari jalan pulang.

Tiba ku di persimpangan,
Satunya terang,
Satunya gelap,
Dalam hatiku berkata,
Yang manakah harus aku tujui??
Yang gelap @ yang terang??
Aku dalam kegelapan....
Mestilah aku inginkan cahaya...
Untuk memanduku jalan pulang...

Ku redah jalan yang terang,
Namun banyak cabarannya,
Aku berjumpa nafsu, 
Riak,takbur, ujub, sombong,
Semua perkara yang boleh menyakiti ku.

Demi kasih yang Satu,
Aku perlu kembali ke jalan pulang,
Demi kasih yang Satu,
Aku perlu meredah semua ini,
Demi kasih yang Satu,
Kerana kasih-Nya kekal abadi.

Kasih di sekelilingku ada,
Tetapi sementara,
Hanya menenangkan ku seketika,
Sayang tidak selamanya.

Ku hanya dapat berteduh pada kasih YANG SATU,
Rendangnya pohon kasih Yang Satu.......
Membawaku menuju ke syurga hakiki.....




No comments:

Post a Comment